tisdag 11 oktober 2011

Mission impossible

Ibland känner jag mej som professor Balthazar. Jag tänker och tänker och tänker. Jag kan fundera  i flera år men så plötsligt kommer jag på det. Så ska jag göra. Just nu tänker och tänker jag på var jag skulle kunna ha min arbetsplats i vår underdimensionerade boning. Köksbordet är inte bra, familjen blir galen. Vardagsrummet är för litet och källaren är otrevlig, altanen+vinter=ihjälfrusen slöjdare....måste ha en plats där jag får vara ifred och bre ut mej. Återstår att se om jag finner en lösning på detta.

3 kommentarer:

  1. Bygg om del i Lagårn Varmfodra och använd som slöjd o utställningsrum !!

    SvaraRadera
  2. eller garagevinden, du kan ta skåpet som jag har efter mormor och där kan du förvara lite prylar. Och vi kan baxa upp en soffa så att du kan ta en tupplur de gånger tankarna behöver klarna lite....och en kokplatta så att du kan koka te när andan faller på. På sommarn när vi ska spela brännboll och bli fulla så kan gäster sova över i din verkstad.

    SvaraRadera
  3. Ja! Och du kunde ha en hörna där du skulle sitta och göra serier och skriva snaskiga noveller som alla vill köpa. Grillkorvsos, pendling och buff-tid skulle inte existera. Kanske kan vi ha ett svamptorkeri också....

    SvaraRadera